News

Marketing Day
/ Categories: News, Business

Marketing Day

The Marketing Unit of the College of Economics and Business Administration (CEBA) celebrated the “Marketing Day” on 05 November 2024 at Salalah Hall. The events started with an inspirational word from the Head of Department, followed by a welcoming speech to all attendees by the Head of the Marketing Unit. The speech highlighted an overview of the achievements and challenges encountered during the previous period. The event continued with a promotional video showcasing the marketing specialization, emphasizing career opportunities for students in digital marketing and its relevance to current industry trends.

The highlight of the event was a presentation by Ms. Amira Al-Rawas on the application of artificial intelligence in marketing. She discussed how AI can be leveraged to enhance competitive advantages for businesses. In addition, students were provided with comprehensive information about the marketing specialization, including regulatory and academic guidelines for awareness purposes. Marketing competitions were also held, drawing significant student participation. A special session featured Marketing graduates Ms. Muna Tabook and Ms. Fatima Bader, who shared their academic and professional experiences. The event also included a presentation on students involvement in research competitions.

The event concluded with the distribution of awards, honoring students and staff for their contributions. The Marketing Unit wrapped up the day by expressing sincere thanks and gratitude to all sponsors and contributors who played a key role in organizing the event.

 

نظمت وحدة التسويق بكلية الإقتصاد وإدارة الأعمال فعالية "يوم التسويق" في 5 من نوفمبر 2024. بدأت الفعالية بكلمات ملهمة من رئيس القسم ، تلتها كلمة ترحبية لجميع الحضور من رئيس وحدة التسويق، حيث سلط فيها الضوء على انجازات وتحديات الفترة السابقة، الحقه عرض فيديو ترويجي حول تخصص التسويق يوضح الخيار الوظيفي للطلاب في مجال التسويق الرقمي ومواكبته للتغييرات الحاصلة في الوقت الحالي. وكان الجزء الرئيسي من الحدث هو العرض التقديمي حول تطبيق الذكاء الاصطناعي في مجال التسويق حيث قدمته أ. أميرة الرواس وقد ركز العرض على ربط الذكاء الاصطناعي وتطوير الميزة التنافسية للأعمال. بالإضافة إلى ذلك، تم توفير معلومات وفيرة ومتنوعة للطلاب حول تخصص التسويق، وعن اللوائح التنظيمية والأكاديمية لأغراض توعوية لطلاب التخصص. ايضا تم تقديم بعض المسابقات التسويقية التي شهدت تفاعلا كبيرا من الطلاب، ولقاء خاص مع خريجين تخصص التسويق الفاضلة منى تبوك والفاضلة فاطمة بدر حيث كان اللقاء مثري لمشاركتهما تجاربهما وخبراتهما الأكاديمية والمهنية، وكذلك جرى تقديم عرض عن مشاركة طلاب تخصص التسويق في المسابقات البحثية. واخيرا تم توزيع الجوائز وتكريم الطلاب والموظفين على مشاركتهم في الفعالية وانتهى بتقديم فريق وحدة التسويق بخالص الشكر والامتنان لجميع الرعاة والمساهمين في تنظيم هذا الحدث.

Previous Article زيارة ميدانية إلى: بان استوديو
Next Article Accounting Day
Print
68